sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Frozen - jäätävä vuosi

Juuh, elikkäs. Aattelin, et näi uuden vuoden kunniaks kirjotan tänne ne mitä en viime vuonna ehtiny. Oisin tehny ne aiemmin, mut miun kone on aivan tajuttoman hidas, ni ei tee oikee mieli käyttää sitä. Nyt sit päätin ottaa itteäni niskasta kiinni ja tehä tän.
  Seuraavaks tulee siis katsausta Sannan ja miun yhteisistä synttäreistä, jotka oli heinäkuussa. Sen lisäks saatte nähä vähä kuvii Lillin ja miun Helsingin reissusta. Ja iha lopuks jaan vähä vuodenvaihtumisen fiiliksiä.

Tästä lähtee.

Syötiin sipsejä :3

Ja vähän lisää sipsejä

Jossain vaiheessa sisäinen apina kutsui itse kutakin ja lähdettiin urheasti kiipeilemään ylös puihin.

Kaikki eivät tosin ihan ylös päässeet ;D

Ja toiset päättivät pysyä turvallisesti maan kamaralla (:

Like a boss :D !

Seuraavana päivänä (muistaakseni xD) lähettiin Lillin ja polkupyörien kanssa junalla Helsinkiin. Kuvia tuli otettua melkein pelkästään silloin kun käytiin Korkeasaaressa, koska kameralaukkua ei viitsinyt repun lisäksi roijata mukana xd. Kirjotin kuitenkin matkan jokaisesta päivästä päiväkirja-tyylisesti (ruotsin portfoliota varten), joten saatte tässä nähdä sen. En jaksa muuttaa sen kerrontaa eli se pysyy päiväkirja-tyyppisenä ja joka päivä kerron, että "tänään sitä ja tätä". Koittakaa kestää ;D

1. päivä Helsingissä
Tänään saavuimme Lillin kanssa junalla Helsinkiin. Olimme päättäneet ottaa pyörät mukaan ja jännitimme  niiden viemistä junalla. Pyörät oli todella vaikea laittaa niille tarkoitettuihin telineisiin, mutta saimme ne lopulta laitettua niihin. Loppu junamatka meni väsyneesti, sillä menimme niin aikaisella junalla.
Perille päästyämme söimme aamupalan ja kiertelimme pitkin rautatieasemaa etsien säilytyslokeroita matkalaukuillemme. Emme kuitenkaan löytäneet sellaisia, joten luovutimme ja veimme matkalaukkumme Kamppiin ja jäimme sinne hetkeksi shoppailemaan.
Iltapäivällä pyöräilimme siskoni Jennan ja hänen kihlattunsa Jaken luo Konalaan ja vaikka eksyimmekin pari kertaa löysimme lopulta perille. Sieltä lähdimme autolla hakemaan matkalaukkujamma, joita emme pystyneet pyörien kanssa kuljettamaan ja olimme loppupäivän kotona.

2. päivä
Tänään lähdimme aamulla kymmeneltä pyöräilemään Korkeasaareen ja olimmekin jo tunnin päästä perillä. Meistä kumpikaan ei ollut käynyt pitkään aikaan siellä, joten yritimme lähinnä käydä kaikki paikat läpi.
Kun olimme saaneet kuvattua kaiken lähdimme kiertelemään pitkin kaupunkia ja näimme kaveriamme, joka asuu Helsingissä. Vietimme muutaman tunnin kaupungilla ja palasimme sitten takaisin Konalaan.

3. päivä
Tänään olimme iltapäivään asti kotona ja katsoimme monta jaksoa The Walking Dead-sarjaa. Lopulta lähdimme jälleen kaupungille, mutta tällä kertaa pyöräilimme kauppakeskus Selloon ja olimme siellä melkein sulkemisaikaan asti.

4. päivä
Tänään menimme aamupäivästä Linnanmäelle ja menimme pitkän jonotuksen jälkeen Kingi-nimiseen laitteeseen, joka oli aivan mahtava! Siinä mentiin ihan ylös ja siellä pyörittiin hetki maisemia katsellen ja sitten se "ammuttiin" alas todella nopeasti.
Vietimme superkivan päivän siellä, mutta kun illalla menimme bussilla kotiin menimme ensiksi pysäkkimme ohi ja sitten eksyimme, kun emme löytäneet oikeaa tietä kartalta. Loppujen lopuksi olimme olleet tunnin etsimässä oikeaa reittiä.

5. päivä
Tänään lähdimme puolenpäivän aikoihin kävelemään Malmikartanonkujan bussipysäkille, josta menisimme bussilla Itäkeskukseen. Jo alku matkasta ukkosti hieman, mutta ajattelimm, että ehdimme kyllä hyvin pysäkille ja bussiin ennen kuin ukkostaa kunnolla.
Olimme kävelleet hieman yli puolenvälin, kun ukkonen jyrähti kunnolla ja me molemmat kiljahdimme ja hypähdimme yhtäaikaa sivuun kädet pään peittona. Alkoi satamaan kaatamalla ja juoksimme yhden sateenvarjon suojissa alikulkutunneliin ja jäimme odottamaan sinne sateen ja ukkosen loppumista.
Ei ollut kovin hyvä idea mennä sinne odottamaan sateen loppumistä, sillä pian yli puolet maasta oli veden peitossa. Odotimme melkein tunnin sateen loppumista ja kun sade oli hieman laantunut rohkaisimme itsemme ja päätimme lähteä jatkamaan matkaa. Vesi oli peittänyt kokonaan sen puolen, josta meidän piti mennä päästäksemme pysäkille. Yritimme päästä ison vesilammikon yli kastumatta, mutta se oli jo niin syvä, että kenkämme olivat aivan läpimärät.
Pääsimme lopulta itäkeskukseen ja kiertelimme hetken eri kaupoissa, mutta se ei tuntunut kivalta kauppakeskukselta, joten päätimme lähteä tuttuun ja turvalliseen Kamppiin. Lähtö tosin viivästyi hieman sillä emme löytäneet ulos Itäkeskuksesta. Kun pääsimme Kamppiin kävimme ostamassa monta Arnolds-donitsia ja meninne kotiin katsomaan leffoja.

6. päivä
Tänään heräsimme hieman ennen puoltapäivää ja päätimme jäädä katsomaan elokuvia. Iltapäivällä lähdimme kuitenkin taas pyöräilemään Helsingin asvalttiviidakon sekaan. Lähdimme etsimään huoltoasemaa, jotta saisimme pyörien kumit pumpattua, sillä Lillin takarengas näytti jo todella tyhjältä, eikä siskoni tietänyt missä heidän pyöräpumppunsa on.
Hetken etsittyämme löysimme huoltoaseman ja yritimme saada renkaat pumpattua, mutta onnistuimme vain tyhjentämään Lillin takarenkaan aivan tyhjäksi. Soitin siskolleni ja hän soitti Jakelle ja pyysi häntä hakemaan meidät kunhan pääse töistä. Meninne vieressä olevaan Mc Donaldsiin odottamaan siksi aikaa kunnes meitä tultiin hakemaan.
Kun olimme päässeet takaisin kotiin Jake pumppasi pyöriemme renkaat täyteen ja korjasi muutenkin hieman pyöriämme. Tämän jälkeen lähdimme pyöräilemään kohti Salmiakkikioskia, joka sijaitsee Runebergin kadulla. Sieltä sai kaikenlaista salmiakkia ja jopa salmiakkikahvia. Itsehän en pidä kahvista, enkä salmiakista, mutta Lillin mielestä se oli todella hyvää. Ostimme sieltä hieman tuliasia ja pyöräilimme takaisin Konalaan.

7. päivä
Tänään emme ole oikeastaan tehneet mitään, joten tästä päivästä ei ole kauheasti kerrottavaa. Olemme vain olleet sisällä ja katsoneet elokuvia, mutta pitäähän sitä lomallakin olla lepopäivä.

8. päivä
Nyt on reissumme Helsingissä ohi. Oli todella mukava ja hauska reissu, mutta on hyvä olla taas Lappeenrannassa.
Lillin sisko, Eveliina, tuli aamulla Helsinkiin ja näimme häntä puolenpäivän aikoihin rauratieasemalla. Kävimme viemässä tavaramme säilytyslokeroihin, jotka löysimme vihdoinkin ja menimme ostamaan Ellulle Lipun samaan junaan, jolla olimme menossa takaisin Lappeenrantaan.
Kävimme kolmestaan vielä viimeisen kerran Kampissa ja oltuamme siellä pari tuntia palasimme odottamaan junamme lähtöä. Odotimme rautatieasemalla varmaan kolme tuntia junan lähtöä, sillä meillä ei ollut parempaakaan tekemistä.
Junamatka sujui leppoisasti ja kun olimme ohittaneet Kouvolan lähdimme ottamaan pyöriä pois telineistä, jotta varmasti saisimme ne ajoissa pois. Hieman sen jälkeen kun olimme saanet pyörät telineistä juna pysähtyi kokonaan ja kuului kuulutus, jossa kerrottiin, että matkamme myöhästyy hieman, sillä junasta piti korjata jokin asia.
Aikamme kuluksi lauleskelimme yhdessä kaikkia mahdollisia lauluja, joiden sanat muistimme. Lauloimme myös joitain itsekeksimiämme lauluja, mutta niitä ei onneksi ollut paljon. Odotimme noin 20 minuuttia, kunnes juna jatkoi matkaa ja hetken kuluttua olimme Lappeenrannassa.
Vähän ennen junan pysähtymistä ja ovien aukeamista ohitsemme kulki mies, jonka paikka oli ollut samassa vaunussa, jossa pyörämme olivat. Laulumme oli nähtävästi kuulunut matkustamon ja uloskäynnin jakavan oven läpi, sillä mennessään ohi hän kiitti meitä matkamusiikista. Nauraen ja hieman noloina astuimme ulos junasta, sillä emme olleet ajatelleet, että joku olisi voinut kuulla meidät.

Sieltä voi bongata Lappeenrannan :D

Arnoldsissa käytiin ihan liian monesti, hyi meitä pullukoita xD

Tosiaan siis 2. päivä, kun oltiin Korkeasaaressa nähtiin tosi vihaisen näköinen pöllö >:D

Lilli ei ole riikinkukkojen ystävä ;D

Lilli-mittari :D

Ja taas :)

Pinnalta

Ja pinnan alta :D

Siel oli tajuttoman söpö apina ^_^

Naakka :O

Joku peto siel vaa ;D

Sit 4. äivä mentiin Lintsille ja mentiin rinkelironkelii kattoo maisemii :D

Lilli tykkäs :D

Ja tää kuva on 5. päivält ku sato. Tos se ei ollu lähellekkää sitä pahinta "tulvaa" :D

Sit vielä tähän loppuun haluisin sanoa sanasen viime vuodesta.

Nyt ollaan sit vuodessa 2015. Ei tunnu erilaiselta, aika tavalliselta oikeestaan. Pitäiskö sit tuntua jotenkin erilaiselta, jotenki kypsemmältä? En usko. Vaikka tuntuukin ettei ole muuttunut ollenkaan, on oikeasti muuttunut vaikka kuinka paljon. Fyysisesti ja henkisesti.
  "Silloinhan et ole enää oma itsesi", joku kakkapää huomauttaa. Hän on väärässä. Voi olla, että ulkonäkösi on erilainen kuin vuosi sitten. Mielipiteesi eri asioihin ovat muuttuneet. Näet maailman eri tavalla. Ihmiset muuttuvat kokoajan. Se on selviytymistä, sillä jos emme muutu olosuhteiden mukaan emme selviä. Kaikki muuttuvat, joka hetki, kokoajan ja kaikki ovat muuttuneet syntymästä lähtien. Kun muutat mielipiteitäsi muutat ne usein sen hetkisen näkemyksesi kaltaisiksi.
  Omana itsenään oleminen ei ole muuttumattomuutta. Omana itsenään olo on muuttumista, sillä muuttuessasi määrittelet aina hieman tarkemmin kuka olet. Muuta siis tyyliäsi tai mielipiteitäsi juuri niin useasti kuin sinusta tuntuu. Se on omana itsenään olemista :)

Toivottavasti tästä vuodesta tulee vähintään yhtä mahtava kuin viime vuodesta!

-x-

1. Kivoja värikkäitä ja hyvälaatusia kuvia! Postaile ihmeessä enemmänkin :)

2. Voi kiitos :) Pyrin tänä vuonna tekemään enemmän juttuja, kunhan kone pysyy miu ystävänä ;D